Oferta / Kadry, płace i ZUS
KADRY, PŁACE I ZUS
Prowadzenie kadr i płac to wykonywanie obowiązków – wynikających nie tylko z kodeksu pracy i aktów wykonawczych, ale i innych ustaw – nałożonych na pracodawcę, zatrudniającego chociażby jednego pracownika. Prowadzenie, przechowywanie i zabezpieczanie akt osobowych pracowników odbywa się w siedzibie naszej firmy. Wzory i projekty dokumentów pracowniczych, zestawienia, zaświadczenia, listy płac, wyciągi z przepisów na życzenie Klienta przygotowujemy i udostępniamy drogą elektroniczną. Zapewniamy poufność i bezpieczeństwo danych kadrowych i firmowych.
ZAKRES PODSTAWOWY ADMINISTRACJI PŁAC
- Naliczanie wynagrodzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami regulaminu wynagradzania obowiązującego u danego Klienta (w tym przygotowanie listy podstawowej, list dodatkowych, list zaliczkowych)
- Pełna obsługa umów o pracę oraz umów cywilno-prawnych (umów zlecenia, umów o dzieło, kontraktów menedżerskich), w tym: wystawianie umów zleceń, sporządzanie i dostarczanie informacji przeznaczonych dla pracowników: o wysokości wynagrodzenia, pobranych składkach na ubezpieczenia oraz zaliczkach na podatek dochodowy (tzw. paski płac oraz raporty typu RMUA)
- Sporządzanie miesięcznych informacji o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy na potrzeby wewnętrzne Klienta
- Przygotowanie i przekazywanie do ZUS deklaracji ZUS DRA wraz z raportami imiennymi
- Wystawianie zaświadczeń o zatrudnianiu i wynagrodzeniu
- Sporządzanie i wysyłanie deklaracji PFRON
- Sprawozdawczość GUS w zakresie wynagrodzeń
- Rejestracja w ZUS pracowników Klienta (dokumenty typu ZUS ZUA, ZUS ZIUA, ZUS ZWUA)
- Realizacja czynności związanych z zajęciem wynagrodzeń
- Przygotowanie dokumentów związanych z ustalaniem prawa do świadczeń z ubezpieczenia społecznego (Z-3, N-7)
- Sporządzanie dla pracowników rocznych informacji o dochodach (PIT-11) lub rocznych rozliczeń podatku (PIT-40)
- Konsultacje w zakresie bieżących spraw kadrowo-płacowych
ZAKRES PODSTAWOWY ADMINISTRACJI KADR
- Przejęcie prowadzonych przez Klienta teczek osobowych lub utworzenie teczek personalnych, jeśli dokumentacja taka nie była uprzednio prowadzona
- Bieżące prowadzenie i uzupełnianie dokumentacji kadrowej
- Przygotowywanie dokumentów niezbędnych do nawiązania stosunku pracy, zmiany warunków zatrudnienia i innych wymaganych przepisami Kodeksu Pracy
- Informowanie o konieczności odnowienia badań lekarskich, szkoleń BHP itp., w związku z upływającym terminem ich ważności
- Ustalanie wymiaru urlopów wypoczynkowych i ewidencja ich wykorzystania
- Gromadzenie dokumentacji związanej z absencjami pracowników (wnioski urlopowe, zaświadczenia lekarskie i inne dokumenty usprawiedliwiające nieobecność)
- Sprawozdawczość dla GUS w zakresie dotyczącym danych kadrowych
- Przygotowanie dokumentów dotyczących kar i nagród
- Ustalanie uprawnień do wypłaty odpraw i odszkodowań
- Przygotowanie dokumentacji związanej z realizacją czynności dotyczących zajęć komorniczych
ZAKRES USŁUG DODATKOWYCH
- Korekty deklaracji zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS, wyjaśnienie zawiadomień o błędach w dokumentach przekazanych do ZUS oraz o zastosowanej korekcie danych, zwanych WDR z okresu poprzedzającego współpracę
- Audyty kadrowe oraz płacowe, których celem jest kompleksowe zbadanie prawidłowości kalkulacji wynagrodzeń i naliczenia wszystkich obciążeń z tym związanych, w aspekcie obowiązujących przepisów prawnych, na przykładzie analizy dokumentacji dotyczącej wskazanego przez Klienta okresu
- Opracowanie m.in. regulaminów pracy, wynagradzania, ZFŚS, wzoru umowy o pracę z indywidualnymi zapisami dotyczącymi Klienta
- Szkolenia z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz BHP